افکار قبل از خواب

همه اون چیزهایی که قبل خواب بهشون فکر میکنم. میشه گفت یه جور روزمرگی نویسی

افکار قبل از خواب

همه اون چیزهایی که قبل خواب بهشون فکر میکنم. میشه گفت یه جور روزمرگی نویسی

41

چند وقت پیش یکی از دوستان یه فیلم مستند کوتاه تو فیض بوک شیر کرده بود به نام "در آن سوی" فیلم روایت زندگی یه دانشجو در خارج از کشور هست. خوب من این فیلم رو خیلی دوست داشتم و به نظرم خیلی خوب ساخته شده بود اما چیزی که میخوام درباره اش بنویسم  خود فیلم نیست بلکه نظراتی هست که دوستان برای این فیلم کامنت گذاشته بودن. 


یه عده از دوستان "خارج نشین" بودن که گفته بودن این فیلم کلا چرته و ارزش وقت گذاشتن نداره شرایط خارج خیلی هم خوبه تو ایران آدم افسرگی میگیره نه خارج که میتونی هر جوری که میخوای عشق و حال کنی.


یه عده دیگه "خارج نشین" بودن که میگفتن آره فیلم خوبیه اما شماها! به جای دپ زدن بیاین از ما یاد بگیرین و اینقدر ایران ایران نکنین. سعی کنین خودتون رو قاطی جامعه کشوری که هستین بکنین حالا که شانس! داشتین و اومدین خارجه باید تا میتونین سعی کنین گذشته رو فراموش کنین و اینجا رو درست بسازین


یه عده دوستان "داخلی " بودن که معتقد بودن خوشی زده زیر دلتون اگه نمیخواین بیاین جاها عوض! 


یه عده دیگه میگفتن چو ایران نباشد تن من مبااد! دنده تون نرم میخواستین نرید خارجه !! میموندین همین جا بالاخره با هم یه خاکی تو سر این مملکت میریختیم!  


عده ای دیگه معتقد بودن که ایرانی جماعت هر جا باشه فقط غر میزنه و هیچوقت راضی نیست.


راستش دلم میخواد نظر شماها رو هم بدونم.

این لینک فیلم در یو* توب


 دوستانی که ایران هستن میتونن از طریق این لینک فیلم رو  اول از لینک یو* توب دانلود کنن بعد ببین. البته خب "فیل خیس" هم لازم دارین واسه دیدنش 


منتظر نظراتتون هستم

نظرات 9 + ارسال نظر
nasim جمعه 25 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:23 ب.ظ http://1022.mihanblog.com

سلام...
خوبی؟
وب جالبی داری...
به منم سر بزن...
اگر با تبادل لینک موافقی خبرم بده...مرسی.
1022.mihanblog.com

سعید شنبه 26 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 12:26 ق.ظ

این که همه اش دروغ تو نامه برای فامیلش مینوشت. مثل اینکه تو رویا بود. غذا خوردنش چیز دیگه بود چیز دیگه مینوشت. همه اش تو خونه بود تو خیالش میرفت دانشگاه و سر کار.. والا خودمونیم تقریبا بیش از ۸۰ درصد ایرونیها همین وضعیت را دارند همه اش دروغ میگویند به اونهایی که تو ایرونند. اون بنده خدایی هم که از ایرون مینوشت صادق تر بود. به نظر طنز تلخ بود. به اون ایرونی هایی هم که میگویند باید فرهنگ را مثل همینها کرد باید گفت. اگر تمام و کمال این مشکل ایرونی ها بود که ایرونی ها موفق موفق بودنند چون از اون اول که خارج نشین میشوند همهاش از فرهنگ خودشون بد میگویند خودشون را کلی اروپایی تلقی میکنند.
مشکل اینه که به راحتی تو جوامعشون غیر هموطنشون را راه نمیدهند وگرنه اگر همپن زندگی دانشجویی با همپن صداقتها را اینجا تو خارج داتیم که اینجا بهشت بود. بدبختی اینه که همیشه همه جای دنیا حتی اگر پاسپورتشون را هم داشته باشیم باز خارجی هستیم. اونهایی که میگویند فیلم مزخرف بود برای اینه که زندگی خودشون را لابلای هر قسمت فیلم میبینند.

خب آقا سعید من نمیدونم شما چقدر تجربه زندگی دور از پدر و مادر رو داشتین اما برای من و خیلی از کسایی که اینجا دیدم اینطور بوده که بعد از یه مدتی دیگه مشکلاتشون رو به خونواده هاشون منتقل نمیکنن. اینکه سرما خوردی حال غذا درست کردن نداری پروژه ات رو هواست پولت آخر ماه کم میاد و .... قضیه اینه که آخرش میفهمی اون بندگان خدا از هزاران کیلومتر اون ورتر کاری برات نمیتونه بکنه غیر از اینکه غصه بخورن. به نظرم ماها تنها کاری که میتونیم بکنیم اینه که کمتر پدر مادرومون رو غصه بدیم به هر خال ما سرماخوردگیمون بدون بودن اونها خوب میشه بالاخره یه غذایی درست میکنیم پروژهه رو جمع و جور میکنیم و ... اصلا به نظرم این یکی از خوبی های اینجاست که یادمون میده در هر حالی خودمون مسئدل کارای خودمونیم :) خلاصه من بااین مدل دروغ گویی تو این فیلم مشکلی ندارم
البته قبول دارم یه مدل دیگه هم دروگویی هست که خیلیاز جماعت ایرانی خارج از کشور از موقعیت ها و موفقیت های خیالی شون واسه دوستان و فامیل و ... تعریف میکنن که خوب واضح هست که کار مزخرفیه.

راستی من تو فیلم احساس نکردم که داره در مورد کارو دانشگاهش دروغ میگه

یه مهاجر شنبه 26 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 07:04 ب.ظ http://yemohajer.wordpress.com/

فیلم رو ندیدم اما میدونم داستانش چیه و نظر من همون بخش اخر صحبت هاته.(ایرانی جماعت هر جا باشه فقط غر میزنه و هیچوقت راضی نیست)

نظر من همیشه اینه هر کس ناراضیه.احساس میکنه اینجا اینا باهاش مثل غریبه ها رفتار می کنن.ایران بهشته و هیچ جا وطن نمیشه و...........میتونه برگرده.اتفاقا اینا هم خوشحال میشن مهاجرا برن کشورای خودشونکسی دست و پامون رو نبسته ولی نمیدونم چرا همش عادت کردیم بشینیم و مثل بچه ها نق بزنیم.نه عرضه و شهامت درست کردن کشور خودمون رو داریم نه تحمل قبول سختی های غربت روهمین که میایم خارج باکلاس میشیم و وطن وطن می کنیم و هر کس به ایران چگ نگاه کنه میخوایم بکشیمش در حالیکه تو ایران هم بودیم از هر چیز کوچیکی شاکی بودیم و همش رویای خارج رو داشتیم.

من در کل خودم دید جالبی نسبت به این فیلما ندارم چون اکثرا خیلی اغراق شده و بدبینانه ساخته میشن.من تا به حال یه فیلم خوب درباره یه مهاجر موفق از کارگردانای ایرانی ندیدم اما تا دلت بخواد این دوستان عشق می کنن جامعه مهاجر خصوصا ایرانی رو بدبخت و سرخورده معرفی کنن.اروپا و امریکایی ها رو یه مشت ادم وحشی و بی کلاس معرفی کنن که خارجی ها رو نصفه شب تو خیابون با چاقو تیکه تیکه می کنن و.......

همه جور ادمی همه جا هست.همون طور که تو ایران خیلی ها موفق و خوب زندگی می کنن و برعکس خیلی ها هم بیچاره هستن اینجا هم همینه خیلی از ایرانی شرایط بدی دارن و خیلی ها هم هستن از خود شهروندای اون کشور موفق تر هستن.

هر کس به اندازه لیاقت خودش دریافت میکنه.من منکر تبعیض هایی که برای خارجی ها حتی تو مدعی ترین کشورا هم وجود داره نیستم اما همیشه میگم ما اول باید یادمون باشه تو کشور خودمون که وطنمون بود چجوری باهامون رفتار شد و بعد از غریبه ها ایراد بگیریم و دیگه اینکه مگه خودمون دید متفاوتی نسبت به خارجی ها نداریم؟ اکثر ادما کم و بیش بین همدیگه فرق میذارن این کاملا عادیه.ما باید تلاش کنیم با رفتار درست و تلاشمون خودمون رو به عنوان یه انسان پویای باارزش نشون بدیم و اون موقع دیگه عده ای که هنوز به دید یه خارجی بی مصرف بهمون نگاه می کنن فقط یه سری ادم بی فرهنگ و کوته فکر هستن که هیچ تاثیری هم در جامعه ندارن پس نظرشون اصلا اهمیتی نداره

شیما جون خیلی ممنون از نظرت . نظر من هم کمابیش به نظر شما نزدیک تر است اما دارم یه پستی مینویسم در مورد نظر خودم در مورد این فیلم اونجا جواب کامنت تو هم میدم

راستی فیلم رو اگه وقت کردی ببین اتفاثا بر عکس چیزی گه فکر میکنی همش در حال غر زدن در مورد خارج نیست!!!

یه مهاجر یکشنبه 27 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:18 ب.ظ

اره میدونم که داستان فیلمش چیه.کلی گفتم که بیشتر این فیلما پرداختشون شبیه به هم هست.چون خیلی یه طرفه و اغراق شده و احساسیه نمیتونم باهاش ارتباط برقرار کنم و واقعا برام فقط در حد یه فیلمه نه یه مستند واقعی

بهاربی خزان سه‌شنبه 29 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:06 ب.ظ http://nederland2.blogfa.com/

Salam
man in filmo didam va kheili ham dustesh dashtam! chon zendegiye daneshjuee invare ab baraye kheiliha ke dar iranan na manuse. doroste ke hame shanse tahsil dar kharej az iran ro nadarand vali dar kenaresh hamishe moshkelate khase khodesh mesle hazineha va deltangi vojud dare... dar eine kutahi va amateur budane in film mano kamelan be oon faza bord va kamelan darkesh kardam!
na eghraghi tush didam va na be in fekr oftadam ke aksare irania daneshgah nemirano va vanemud va tazahor be raftanesh mikonand...in film hadafesh namayeshe ye boresh az zenedegiye ruzmareye in daneshjuha bud na tamame faaliathaye ruzanashun! albate ina hame nazare shaksiye mane!

habib یکشنبه 4 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:04 ق.ظ http://www.virus-sh.blogfa.com

سلام

سال نو شما مبارک

سال پر از انرژی مثبت ÷ر از شادی براتون آرزو میکنم

تا بعد

ماه بانو چهارشنبه 14 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:36 ب.ظ http://mahbanoo.persianblog.ir

سلام گلم. سال نو مبارک. سالی پر از برکت،شادی ،سلامتی و موفقیت برات دارم

ماه بانو دوشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:39 ب.ظ

اگه یه ملی مهربون دیدی سلام منو بهش برسون بگو کجایی پیدات نیس دوسی!

یک دختر دم بخت _مهسا جمعه 28 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 02:39 ب.ظ http://analytice.blogfa.com

کامنت قبل رو خصوصی کن لطفا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد