افکار قبل از خواب

همه اون چیزهایی که قبل خواب بهشون فکر میکنم. میشه گفت یه جور روزمرگی نویسی

افکار قبل از خواب

همه اون چیزهایی که قبل خواب بهشون فکر میکنم. میشه گفت یه جور روزمرگی نویسی

36

نقطه ضعف من در زبان انگلیسی اعداد هستند! یا بهتر بگم یکی از نقاط ضعف من اعداد هستند. به این صورت که وقتی یه عددی رو وسط یه متن انگلیسی میخونم ناخود آگاه عدده رو به فارسی میخونم به انگلیسی که بخونم طول میکشه تا بفهمم یعنی چه عددی. وقتی هم یکی بهم یه عددی رو میگه همین مشکل رو دارم. اول تو ذهنم فارسیش میکنم بعد میفهمم یعنی چقدر!!  واسه همین اون روز که تو کالج خانومه گفت هر جلسه کلاس زبان فورتی فایو یورو هست تا یه مدت گیج بودم یعنی فورتی فایو رو ترجمه میکردم چهل و پنج یورو اما خوب باورم که نمیشد که! هی تو ذهنم میگفتم فورتی فایو، فورتی فایو چقدر میشه  چهل و پنج یوروووو؟؟!! واسه هر جلسه ؟؟؟ مگه میشهههه؟؟بعد دیدم خانومه داره میگه میتونین  هر هفته هر چند جلسه که بخواین داشته باشین اگه دو جلسه در هفته بخواین میشه هفته ای نایتی یورو! با هزینه کتاب تقریبا 100 یورو میشه. وقتی دید قیافه من این شکلیه: خودش گفت که آره هزینه ما بالا هست اگر خودتون بخواین بدین و توصیه نمیکنم بهتون.

نمیدونم چرا اینطوریه.تو این شهر فسقلی هر جا که دنبال کلاس زبان هلندی رفتم با این قیمت های عجیب غریب مواجه شدم. مشکل اینجاست که کلای ها خصوصی هست و اون حالتی که چند نفر با هم سر یه کلاس بشینن نیست. یا اگر هم هست من هر چی میگردم پیدا نمیکنم. این مدل کلاس ها بیشتر سمت غرب کشور و شهر های بزرگ هست. خوب آخه من چی کار کنم ؟؟؟ من کلاس میخوام خوب


حالا که حرف زبان انگلیسی شد بزارین یه چیز بامزه تعریف کنم. شنبه هفته پیش رفته بودم کلیسای شهرمون. یه کلیسای قدیمی و خوشگلی هست. داشتم یه تابلوی نقاشی رو نگاه میکردم. یکی از کارکنان اونجا اومد به هلندی یه چیزی در مورد نقاشی بهم گفت. منم به انگلیسی ازش عذر خواهی کردم گفتم من هلندی بلد نیستم. بنده خدا به انگلیسی دست و پا شکسته برام به انگلیسی در مورد نقاشیه توضیح داد. چند تا لغتی که یادش نمیومد رو از رو جرف های قبلیش حدس زدم و بهش گفتم. خلاصه به سختی با هم ارتباط بر قرار کرده بودیم. آخرش که حرفش تموم شد برگشت به من گفت آیا شما بریتیش هستین؟ آقا جان حالا مگه این نیش من بسته میشد!!! فک کن با این سطح زبانی که من یه کم وصفشو اون بالا گفتم یکی بیاد بهت بگه ایا تو بریتیشی بنده خدا روزمو ساخت!!


اون موقع که امتحان آیلتس رو داده بودم با توجه به نمره خیلی خوبی که آورده بودم  تا مدت ها فک میکردم که خدای زبانم !!! هر جا  تو هر فرمی که در مورد سطح زبان پرس و جو میکرد با افتخار میزدم ادونس!!!  از ایران که اومدم یه کم که گذشت دیدم اوپس! ادونس کجا باشه من خیلی زبان بدونم نهایتش آپر اینتر مدیت  هستم . ما رو چه به ادونس !!!  الان یکی ازم بپرسه میگم فک کنم اینتر مدیت هستم با اینکه میدونم زبان انگلیسیم از اون موقع تا حالا بهتر و روون تر شده اما به همون اندازه هم فهمیدم که هیچی حالیم نیست هنوووو.

نظرات 5 + ارسال نظر
مریم شنبه 21 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:43 ق.ظ http://maryami.blogfa.com

سلام. خوب به طبع هیچ کس حتی تو سطح بالا نمیتونه عالی و روان به زبانی غیر إز زبان مادریش صحبت کنه البته در مقایسه با کسی که اون زبان زبان مادریشه.

دقیقا منم همینو میگم فقط داشتم میزان توهم خودمو بعد از امتحان زبانم باهاتون به اشتراک میزاشتم وگرنه الان بهتر از هر کسی میدونم که هیچی زبان حالیم نیست

[ بدون نام ] شنبه 21 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:56 ب.ظ

meli jan boro be in site
http://www.volksuniversiteit.nl/
avalin ya dovomin mostatil narenji ro roosh kilik kon avalish zade shahret dovomish code postiye va nazdiktarin ja ro behet mige (az google translate) komak begir,to ghemate taal entekhabeto kon hazinash arzoone 200 ta baraye 12 jalase fekr konam to hame sathiyam dare.

سلام دوستم. راستی چرا اسمت رو نزاشتی؟
آخ اگه این ولک یونیورسیتت تو این شهر ما هم زبان هلنی داشت که من غصه ایی نداشتم! مشکل اینه که شعبه اش تواین شهر ما (شما بخون ده ما!!) زبان هلندی نداره! حتی الان از طریق همین لینکی که گذاشتی شهر های اطراف رو هم چک کردم اون ها هم ندارن بازم مرسی از لینکت

یه مهاجر شنبه 21 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 05:54 ب.ظ http://yemohajer.wordpress.com/

منم اینجوریم عدد رو هنوز به زبان خودمون تو ذهنم مرور میکنم؟یعنی تو هلند برای مهاجرا کلاس زبان رایگان نیست؟؟؟ زبان هم خیلی دانش گسترده ایه.هیچ کس حتی زبان مادری خودش رو هم بطور کامل نسبت بهش اگاهی نداره.الان کلی کلمه پارسی هست که ما دیکته ش رو نمیدونیم یا حتی معنی و تلفظ درستش رو دیگه درباره یه زبان دوم و سوم معلومه وضع ادم چی میشه

سلام شیما جان پس تو هم مثل منی!!! چه جالب فکر میکنم هلند هم از اون کلاس زبان های رایگان واسه مهاجر ها داشته باشه. من بیشتر دنبال یه چیزی شبیه فولک یونورسیتت تو سوئد میگردم. شهر های بزرگ تر هلند داره اما این شهر ما متاسفانه نداره. با این که خیلی هم شهر فینگیلی به حساب نمیاد :(

ماه بانو دوشنبه 23 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 07:07 ب.ظ http://mahbanoo.persianblog.ir

بابا آخرایلتس! گوگل ترنسلیت! از رموز موفقیت در ایلتس بنویس ثواب داره واسه ماها که هنوز اندر خم یک کوچه ایم!

هاها. فک کن اونم من والا ماه بانو جونم تجربیات من مال 4-5 سال پیشه فک کنم الان کلی شرایط فرق کرده کلی کتاب جدید و منبع های خوب اومده باشه اما باز اگه سوال داری اگه بدونم حتما کمکت میکنم.بووس

مریم چهارشنبه 25 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 06:08 ق.ظ http://maryami.blogfa.com

سوتفاهم نشه ها. من اصلا منظورم این نبود که زبان شما بده و ضعیف هستین خواستم اتفاقا اون به قول خودتون توهم زدنتون رو تایید کنم. خیلی هم این توهم ها لازمه.
اینطوری إحساس رضایت إز خودتون دارین که واسه پیشرفت عالیه.

نه عزیزم سوتفاهم نشده. کاملا متوجه منظورت شده بودم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد