افکار قبل از خواب

همه اون چیزهایی که قبل خواب بهشون فکر میکنم. میشه گفت یه جور روزمرگی نویسی

افکار قبل از خواب

همه اون چیزهایی که قبل خواب بهشون فکر میکنم. میشه گفت یه جور روزمرگی نویسی

37

یکی از همین سوالای تو فیز بوق بود که پرسیده بود کدوم یکی از اینا شما رو یاد گذشته میندازه گزینه هاش هم اینا بود: عطر ، عکس، فیلم، آهنگ، مکان و از این جور چیزا. خوب این سوال خوراک من بود دیگه. اصولا نمیدونم چرا اینقدره علاقه مند  و مستعد! به سیر کردن در خاطرات گذشته ام!!!


من عاشق عطرم  یکی از بهترین تفریحاتم چرخ زدن تو مغازه های عطر فروشی هست  همچین میرم سراغ عطرها که انگاری رفقای قدیمی هستند. همینجور غرقه غرقه میرم جلو و تو هر غرفه هم میدونم باید برم سراغ کدوم عطر. یه سری عطرا برام یاد آور آدم ها هستند. مثلا وقتی دلم تنگ میشه برای کسی میرم سراغ عطرش.  تو ذهن و خاطرات من خواهرم برادرم مامان و  بابا هر کدوم عطرهای مخصوص خودشون رو دارن. یعنی نمیشه تو عطر قروشی برم و سراغ عطرهای این آدم ها نرم.یه سری عطرها هم هستند با اینکه عاشق بوشون هستم امکان نداره سراغشون برم باز چون منو یاد یه آدم خاصی میندازن که دلم نمیخواد یادشون تو خاطرم بیاد. خلاصه عطر قروشی ها برای من مثل "سله رحم" میمونه. یه سری از عطر ها هم عطر های قدیمی خودم هستند. اونا هم حال و هوایی دارن واسه خودشون.  ملی سوم دبیرستان یه عطر داره. ملی کنکوری یه عطر. ملی ترم اول دانشگاه یه عطر دیگه. ملی عاشق، ملی استرس امتحان، ملی جوجه کارمند، ملی غمگین هر کدوم یه عطر دارن.


از اون بد تر آهنگ ها هستن. یعنی کافیه یه سلکشن قدیمی رو گوش کنم. لامصب با هر آهنگی هی از وسط یه خاطره چرت میشم وسط یکی دیگه. بزومن هم خاطره خاصی نیستند ها. مثلا یه آهنگ هست منو یاد مترو تهران کرج میندازه یعنی وقتی اون آهنگو گوش میدم خودمو میبینم که در یه بعد از ظهر پاییزی و آفتابی اون موقع ها که مترو هنوز خلوت بود تو یه واگن تقریبا خالی نشستم و سرم و تکیه دادم به پنجره دارم ابرای آسمون رو نگاه میکنم! آهنگ که عوض میشه یه دفعه از وسط اون آرامش خلسه وار چرت میشم تو یه پژو پارس وسط پیچ های جاده چالوس صدای قهقه دوستان و  رفقا . آهنگ بعدی  وسط یه مهمونیم بعدی تو یکی از کوچه پس کوچه ها یه تهران دست در دست دوست پسرم!! 


یعنی میخوام بگم یه فولدر آهنگ که تموم میشه کلی از نظر روحی و حسی خستم از بس که با هر آهنگ پرت شدم یه ور! 


آره. آدم ها هم برای من هر کدوم یه آهنگی دارن. بعضی ها حتی بیشتر از یه آهنگ. حتی بعضی از دوستان مجازی هم برای من آهنگ دارن! یکیش همین اسکارلت !! آهنگ اسکارلت برای من  ماه پیشانو دریا دادوره! خب من همیشه از صدای این خانوم بدم میومد و همیشه احساس میکردم چقده جیغ میزنه. یه دوستی هم داشتم که عاشق صدای دریا دادور بود و هر وقت میرفتم پیشش داشت یکی از آهنگ هاشو گوش میکرد. همیشه در این مورد با هم دعوا داشتیم گذشت تا یه بار اسکارلت از کنسرت دریا دادور نوشته بود و لینک آهنگش رو هم گذاشته بود. همینکه گوشش  کردم عاشق آهنگه شدم . اونقدرکه تو فیز بوق هم شیر کرده بودم. بماند که بعدش چقدر حرف!! از دوستم شنیدم


با همه این حرف ها یکی از غصه هام اینه که آقای همسری آهنگ زیادی نداره. یعنی آهنگ هایی که منو یاد همسری میندازه تو فولدر آهنگ های من نیست چون تقریبا اصلا ایرانی گوش نمیده ( غیر نامجو) سبک پاپ هم دوست نداره. همسزی جان فقط یه آهنگ داره اونم چیزی نیست جز این آهنگ. اگه دوست داشتین میتونی یه ملی رو تصور کنین که در تعطیلات ایستر  سوار بر قطار شهری  داره این آهنگ رو گوش میده و دلش تولوپ تولوپ از عشق آقای همسری که در اون موقع در واقع فقط آقای دوست پسر بودن میتپه!

نظرات 5 + ارسال نظر
ماه بانو یکشنبه 29 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 06:12 ب.ظ http://mahbanoo.persianblog.ir

باورت نمیشه منم مثل توام! بوی عطر و آهنگ منو شوت می کنه تو خاطرات ! حالا یکی بیاد منو بیاره به زمان حال!!!!!!!! مهربان همسر من آهنگ کمر باریک و خیلی برام می ذاشت و منم کلی با کمر باریکم حال می کردم اما آخی ! فقط خاطره شد چون دیگه کمرم به اون باریکی نیست!آهنگتو گوش دادم و دانلود کردم. از این پس این آهنگ هم شد ملی من!

آخی من عاشق آهنگ کمر باریکم اما هیشکی منو دوسم نداشته که برام یزاره ( آیکون گریههههه) شوهر ضد آهنگ ایرانیه دارم من؟؟؟؟

مریم دوشنبه 30 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:12 ب.ظ http://maryami.blogfa.com

بوها و رنگها و طعمها دنیایی متنوع اند و دنیایی خاطره. کاش وقتی پای خاطراتمون میاد وسط حواس ٥ گانه کمرنگتر بشه تا کمتر غصه و افسوس بخوریم.

مریم جون همش هم غصه و افسوس نیست من که بعضی وفت ها از شنیدن یه سری آهنگ ها نا خود اگاه یه لبخند عریض و طویل میاد رو صورتم . اما واای به حال وقتی که خاطره غمگین و یا یه آدم یا رابطه از دست رفته یادت بیاد ....

اسکارلت ایرانی-هلندی چهارشنبه 2 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:31 ق.ظ http://www.scarletslife.persianblog.ir

آخییی... این آهنگ منو یاد تو میندازه؟ کلی خندیدم سر این جریان شیر کردن این آهنگ در fb و عکس العمل دوستت. هاها... حالا من هم به قول "ماه بانو" با شنیدن این آهنگ "یارم بیاد"، یاد تو میافتیم.
اگه بگی عطر مورد علاقه ات هم چیه، حتما میرم چک کنم. چون من هم عاشق عطرم. ولی همیشه خدا یک مدل خاص رو میگیرم. ولی از شیشه هاشون خیلی خوشم میاد. در هلند من همیشه عطر از" ICI Paris " میگیرم.

هاها آره کلی دوستم تو کامنت ها و خصوصی برام حرف های قشنگ قشنگ!! گذاشته بوووود
عطر که گفتم من عطرهای زیادی استفاده کردم در دوره های مختلف اما یکی از عطر هام که خیلی دوستش دااشتم و تا حالا 3 بار ازش گرفتم و بوش همیشه برام یاد آوره یه عالمه آرامش و خاطره های خوبه این عطره نه چندان معروف و قدیمیه:

http://www.perfumeraffystore.com/productcart/pc/viewPrd.asp?idcategory=0&idproduct=2483

منتظر نظرت هستم

habib یکشنبه 6 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:10 ب.ظ http://www.virus-sh.blogfa.com

بعد از چند هفته


سلام

علیک سلام خوش اومدین کجا بودین این مدت؟

اسکارلت ایرانی-هلندی جمعه 18 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 12:47 ق.ظ http://www.scarletslife.persianblog.ir

این عطر رو نمیشناسم ولی حتما یه بار تستش میکنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد